همه چیز درباره بارداری

همه چیز درباره بارداری

اکثر زناني که با علائم بارداری مختلف در بدن خود مواجه می شوند، احساس می کنند كه انرژی بدنشان تا حدودی کم شده است. بنابراین، این افراد سخت تلاش مي كنند تا شیوه زندگی خود را تغییر داده و از روش-های سالم برای گذراندن اين دوران خاص از زندگی خود استفاده نمايند. به خاطر داشته باشيد كه شما بايد در طول دوران بارداری خود آب کافی مصرف کنید، تا بدنتان تمام وقت هیدراته بماند. اما اگر دوران بارداری شما در تابستان باشد، موضوع فرق خواهد کرد، چون در این فصل بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد به مایعات بیشتری نیاز پیدا می کند. در واقع، مي توان ادعا كرد كه بدن زنان باردار به آب نياز دارد تا بتواند برای انجام زایمان طبیعی آماده شود.

انواع نوشیدنی هاي سالم و انرژی زا برای زنان در دوران بارداری:

در ادامه این مقاله، برخی از آشامیدنی های مقوی که نوشیدن آن ها در دوران بارداری براي حفظ سلامت خود مادر و جنين داخل رحم او بسیار مفید است و فرد از مصرف آن ها لذت می برد، معرفی شده است. جالب است بدانيد كه هم طرز تهیه اين نوشيدني ها فوق العاده آسان بوده و هم اين كه بسیار سالم و بهداشتی هستند. برخي از این نوشیدنی ها عبارتند از:

1. کاهش اضطراب بارداری با اسموتي:

این نوع نوشیدنی بايد در دوران بارداری زنان، قبل از صبحانه مصرف شود! همچنين، يادتان باشد كه زنان حامله می توانند برای تغییر دادن طعم و مزه آن از سبزیجات مختلف و یا انواع آجیل های سالم استفاده هم کنند. فراموش نکنید كه نوع بسته بندی شده و تجاری این آب میوه با پروتئین، کلسیم و فیبر مخلوط شده است که مصرف آن برای فعال نگه داشتن بدن زنان در دوران بارداری هم مناسب است.

علاوه بر اين موارد، جالب است بدانيد كه استفاده از میوه هایی مانند موز، توت فرنگی و انبه در ابن نوشيدني باعث مقوی شدن آن شده و برای کاهش اضطراب و رفع گرسنگی ناگهانی زنان باردار بسیار مفید است.

2. آبمیوه مخلوط مفید برای دوران بارداری:

مصرف آب میوه ها در دوران بارداری یک روش مناسب برای هیدراته نگه داشتن بدن مادر و جنين داخل رحم او می باشد البته، فراموش نکنید كه این نوع نوشیدنی ها پرانرژی بوده و نیروی کافی را برای مادران باردار در طول اين دوران حساس فراهم خواهد کرد.
زنان باردار می توانند برای تهیه آب میوه، میوه های تازه فصلی مانند لیمو شیرین، خربزه، هندوانه، پرتقال و آناناس را انتخاب کرده و از آب آن ها، يك نوشیدنی سریع و مقوی تهیه کنند. در نهايت، به خاطر بسپاريد كه بسیاری از این آب میوه ها حاوی مواد معدنی و مغذی بسیاری هستند، که مصرف آن ها نیازهای بدن مادر باردار و جنین داخل رحم او را در دوران بارداری تامین خواهد نمود. اما، بهتر است هر فرد باردار نوع میوه را با توجه به ذائقه خود انتخاب کند!

3. سلامت سلول های خونی مادر باردار و جنین با آب:

شنیدن نام آب به عنوان یک نوشیدنی مناسب در دوران بارداری زنان ممکن است برای بیشتر شما تعجب آور باشد، اما آب یکی از بهترین نوشیدنی هايي است که مصرف آن می تواند برای بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد بسیار مفید باشد. فراموش نکنید كه نوشیدن مقدار کافی آب در دوران بارداری زنان، نه تنها به اين افراد کمک خواهد کرد تا با تغییرات بدن خود در این دوران حساس بهتر مقابله کنند، بلکه خستگی و اضطراب آن ها را هم کاهش خواهد داد.
علاوه بر اين موارد، جالب است بدانيد كه برخی از محققان باور دارند كه مصرف آب در دوران بارداری زنان، سلامت سلول های خونی بدن زن حامله و جنين داخل رحم او را حفظ نموده و باعث سلامت کلی بدن او خواهد شد.

4. دوغ خنک کننده طبیعی در دوران بارداری:

همانطور که می دانید دوغ به عنوان یک نوشیدنی خنک کننده و طبیعی در بدن زنان باردار عمل کرده و بدن اين افراد را در دوران بارداری هیدراته نگه می دارد. البته، دوغی که از فروشگاه خریداری می شود، ممکن است حاوی مواد افزودنی زیادی باشد که معمولا مناسب دوران بارداری نیست.
اعتقاد بر این است که این نوع نوشیدنی حاوی باکتری های پروبیوتیک است. پس، مصرف آن به حفظ سلامت دستگاه گوارش زنان باردار کمک زیادی خواهد كرد. همچنين، فراموش نکنید كه مزیت این نوع نوشیدنی نسبت به آب میوه ها، تهیه آسان و سریع آن است. در واقع، این نوشیدنی با طراوت و سالم فقط در چند دقیقه آماده می شود!

5. آب نارگیل یک نوشیدنی مقوی در دوران بارداری:

از آن جايي كه آب نارگیل یک نوع نوشیدنی ایزوتونیک بسیار عالی است، بنابراين مصرف آن به عنوان بهترین و سالم ترین نوشیدنی در دوران بارداری محسوب زنان شده و مانع از دست دادن آب بدن توسط زنان حامله خواهد شد. پس، اگر شما هم به عنوان یک زن حامله در طول ماه های گرم فصل تابستان بیش از حد احساس خستگی می کنید، آب نارگیل بهترین نوشیدنی برای تامین آب بدن و به دست آوردن انرژی از دست رفته شما خواهد بود.
همچنین، يادتان باشد كه انتخاب آب نارگیل برای مصرف زنان در دوران بارداری گزینه بسیار مناسبی است، چون مصرف این نوع آبمیوه به بدن زنان حامله کمک می کند تا نمک طبیعی لازم را به دست آورده و احساس تشنگی خود را به راحتی رفع كنند.

 

6. آب سبزیجات برای درمان یبوست بارداری:

آب سبزیجات هم مانند انواع آبمیوه ها جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی زنان باردار دارد. پس، اگر شما هم به عنوان یک خانم جوان و بي تجربه احساس کردید كه باردار هستید و باید از این گروه مواد غذایی مهم و مغذی بیشتر استفاده کنید، می توانيد با نوشیدن یک لیوان آب سبزیجات تازه در روز، تمام نیازهای بدن خود و جنين داخل رحمتان را برطرف کنید. در واقع، يادتان باشد كه مصرف آب سبزیجات، مواد مغذی و ویتامین های مختلف را به بدن شما و فرزندتان ارائه خواهد داد.
همچنین، فراموش نكنيد كه آب سبزیجات مختلف سرشار از فیبر بوده و به بهبود حرکات روده زنان در دوران بارداری ویبوست کمک شایانی خواهد كرد.

7. تامین ویتامین ث مادران باردار با لیموناد:

نوشیدن لیموناد راه دیگري برای هیدراته نگه داشتن بدن زنان در دوران بارداری است. به دلیل این که تهیه اين نوشيدني بسیار آسان بوده و یک آبرسان الکترولیت بسیار عالی محسوب می شود، بنابراین انتخاب آن برای رفع نیاز بدن زنان باردار و جنين داخل رحم اين افراد یک گزینه بی نقص خواهد بود.
همچنین، آب لیمو سرشار از ویتامین C است، كه مصرف آن به جذب آهن بیشتر در بدن زنان حامله کمک خواهد کرد. به همین دلیل، قرار دادن این نوشیدنی در برنامه غذایی زنان باردار بسیار مهم می باشد. البته، اين نكته مهم را هم به خاطر داشته باشيد زنان حامله نمی توانند چیزی مانند لیموناد پیدا کنند که بتواند مشکلات ویار صبحگاهی را در بدنشان محدود نماید. در نهايت، به عنوان يك خانم باردار فراموش نکنید كه اضافه نمودن نعناع و زنجبیل تاثیر این شربت را به میزان قابل توجهی بالا خواهد برد.

8. نوشیدنی هایی حاوي شیر گزینه خوبی برای دوران بارداری:

شیر یک منبع طبیعی و شگفت انگیز از کلسیم، پروتئین و ویتامین B-12 است، که باعث می شود این نوع نوشیدنی مورد علاقه همه زنان باردار محسوب شود. به همین دلیل، انتخاب نوشیدنی هایی که با شیر (مانند شیر سرد بدون چربی و ماست تازه شیرین) تهیه می شود، بهترین گزینه برای تامین نیازهای بدن زنان حامله و جنين داخل رحم اين افراد در طول فصل تابستان خواهد بود.
علاوه بر اين موارد، يادتان باشد كه این نوع نوشیدنی ها قوی و پرانرژی بوده و برای هیدراته نگه داشتن بدن زنان در دوران بارداری گزینه مناسب به شمار مي روند.

9. نوشیدنی های گیاهی و سنتی مناسب دوران بارداری:

می توانید انواع نوشیدنی سنتی را در کشور خود پیدا کنید، که اکثر آن ها برای مصرف زنان در دوران بارداری بهترین گزینه محسوب می شوند. فراموش نکنید كه بسیاری از این نوشیدنی ها دارای طعم منحصر به فردی هستند. به همین دلیل، مصرف آن ها برای همه افراد بسیار دلپذیر است.
در نهايت، یادتان باشد كه شما به عنوان یک زن حامله نمی توانید نوشیدنی دیگر پیدا کنید که مانند نوشیدنی های سنتی و گیاهی باعث هیدراته شدن بدن شما شده و بتواند به طور طبیعی، بدنتان را خنک کند.

10. کاهش ویار صبحگاهی با چای سرد:

چای سرد یکی دیگر از نوشیدنی های باطراوت و مفیدي است که در طول تابستان مصرف می شود. اما زنان حامله می توانند به جای خرید این نوع نوشیدنی از فروشگاه ها، آن را در خانه خود و به صورت سالم و بهداشتی آماده کنند. همچنين، يادتان باشد كه استفاده از یک برش لیمو و یا چند برگ نعناع در داخل این نوع چای می تواند این نوشیدنی باطراوت را برای از بین بردن و یا کاهش دادن علائم ویار صبحگاهی که در ارتباط با آغاز دوران بارداری است، یک گزینه مناسب بکند.
با اين حال، قبل از اینکه به عنوان یک زن حامله این نوشیدنی های بهداشتی در دوران بارداری مصرف کنید، بهتر است با دکتر معالج خود مشورت نموده و نظر او را در این باره جویا شوید. همچنین، يادتان باشد كه زنان باردار می توانند به جای این که از نوشیدنی های تجاری و بسته بندی شده استفاده کنند، خودشان در منزل یک نوشیدنی مناسب و سالم با استفاده از مواد تازه و ارگانیک تهیه نموده و آن را با خیال راحت مصرف کنند، تا از مضرات مواد شيميايي در دوران بارداری خود در امان بمانند.

کلمات کلیدی : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


InstagramTelegrammaghalat